Ініціатори «Земельної відповіді» розказали про проект

Пост-реліз

13 червня в Українському інституті майбутнього оголосили про старт смарт-арт-медіа проекту «Земельна відповідь».

Головною метою проекту є формування сценаріїв розвитку агросектора в контексті запуску ринку землі.

Ініціаторами проекту виступили компанії, які працюють із аграрним сектором.

«Відкриття ринку землі – це те, що трапляється з країною раз на сто років. Що ми бачимо? Навколо теми ринку землі багато популізму, тривог, хаос з думок і розмов. Ми вирішили ініціювати якісний, структурний діалог на таку важливу тему. Діалог потрібен для того, щоб розібратися в тому «відкривати ринок землі і якщо відкривати, то як». І цей діалог ми організовуємо на користь всього аграрного сектора», – так пояснила мотивацію організаторів проекту його керівник Тетяна Жданова.

«Земельна відповідь» включає три складові: «смарт», «арт» і «медіа».

«Смарт» – проведення форсайт-дослідження за участю представників аграрного бізнесу, фермерів, пайовиків, економістів, політиків, юристів, аудиторів, банкірів, екологів і кліматологів.

«Арт» – участь українських художників із актуальним мисленням та практикою; вони візьмуть участь у форсайті та створять художні об’єкти-висловлювання на тему «Земля як суб’єкт», ввівши таким чином нову роль – землю – у суспільний діалог.

«Медіа» – супровід проекту на різних інформаційних майданчиках, що охоплюють аудиторію від пайовиків, власників агрохолдингов до представників міжнародних донорських організацій та Світового банку.

Валерій Пекар, представник команди «Вікісітіноміка» і керівник форсайт-дослідження пояснив: «Методика форсайта дозволяє не тільки спрогнозувати майбутнє з точки зору академічної науки – економічних моделей, показників, досвіду зарубіжних країн, але також задіяти всі ірраціональні чинники, такі як внутрішні переконання, страхи, міфи, комплекси».

Перша сесія форсайта відбудеться 18 червня, в ній візьме участь понад 70 експертів та учасників аграрного ринку.

«На першій зустрічі ми позначимо сценарний простір. Після цього протягом  двох місяців буде тривати онлайн робота з отриманою інформацією. Учасники аграрного сектора, які мають експертні знання, будуть опитані багатоступеневим методом Делфі, щоб зрозуміти, які важливі точки зору необхідно врахувати. На початку вересня відбудеться заключна сесія, на якій будуть підсумовані результати роботи. Результатом форсайту стане звіт, який буде включати в себе абсолютно всі бачення і окреслені сценарії майбутнього – в залежності від того, як будуть відкривати ринок землі», – пояснив керівник «форсайт- частини».

Валерій Пекар підкреслив, що мета форсайту – не домовитися між собою, а змоделювати різні сценарії, які будуть мати як плюси, так і мінуси. Після планується презентувати ці отримані сценарії політикам, щоб вони враховували цю інформацію і змогли прийняти зважене політичне рішення.

У відповідь на тривоги, страхи і популізм – раціональні аргументи, як правило, не працюють, але з цим добре працює сучасне мистецтво. Саме тому командою проекту було прийнято рішення залучити митців в роботу над Форсайтом.

«У сучасному світі роль художника не тільки в емоційному вираженні того, що він відчуває, а й пізнавальна, дослідницька та аналітична робота. Митцi, які братимуть участь в форсайті, зможуть заглибитися в контекст, і своїм особливим поглядом на світ, як нам здається, зможуть привнести в обговорення незвичайні ракурси… проявити неявне – те, що може навіть не усвідомлюватися, не озвучується», – пояснила координатор художньої частини проекту Юлія Гнат.

Протягом кількох місяців художники працюватимуть над своїми художніми висловами. 19 вересня відкриється виставка їх робіт в Центрі сучасного мистецтва М17.

Вся складність проекту будє комунікуватися на різних інформаційних майданчиках – від суспільно-політичних та галузевих видань, культурних та арт-медіа до регіональних газет. «Ми будемо робити і власний контент, публікуючи його на сайті проекту Landresponds.org.ua, і також будемо активно працювати з журналістами над спільними спецпроектами», – пояснила Анастасія Рінгіс, координатор медіа-частини проекту.

Також свою мотивацію пояснили фундатори проекту.

Ініціатор проекту, генеральний директор компанії “Interproekt Gmbh” Іван Кунь: «Ми давно займаємося тим, що проектуємо об’єкти в агросекторі і пропонуємо серйозні інженерні рішення. Коли ми вивчали проблеми наших клієнтів, то побачили, що для багатьох тема землі дуже конфліктна. І ми вирішили спробувати спроектувати майбутнє агросектора, не будучи заангажованими жодною з існуючих позицій, а діючи в інтересах всього ринку. Наш проект повинен показати, які є сценарії розвитку, і кожен може оцінити свої ризики в кожному з них».

Микола Капацина, керівник логістичної компанії “Roadstead Terminal Concord”, яка також підтримала проект, свою участь прокоментував: «Сьогодні драйвером національної економіки є агросектор, від якого залежить логістичний сектор, і ми хочемо розуміти, як буде розвиватися суміжна сфера. І це моя особиста мотивація – хто володіє інформацією, той володіє рішеннями на майбутнє».

Старший партнер юридичної компанії LCF Артем Стоянов сказав: «Ми як юридична фірма постійно бачимо проблеми в існуванні мораторію. Адже мораторій нікого не захищає. Більш того – нічого не регулює, ситуація заморожена і стоїть на місці. Коли ситуація заморожена, що ми можемо спостерігати: сильні учасники ринку самі сформулюють правила і легалізують їх у Верховній Раді. Наша мотивація брати участь в цьому проекті в тому, щоб побачити всі сценарії, які можливі при відкритті ринку землі, і дати їм свою професійну експертизу».

Олена Каскіна, представниця компанії Baker tilly також підкреслила: «Нас зацікавило те, що результатом проекту стане форсайт-дослідження, з яким можна буде працювати далі. Ми сподіваємося, що ця інформація допоможе нашим клієнтам. Нам сподобалося те, що в цьому проекті ніхто не говорить, що є єдині рецепти для всього ринку».

Ярослав Галицький, директор з розвитку компанії “Ефективні інвестиції” прокоментував участь в проекті «Земельна відповідь»: «Капітал є, земля є, а скласти це все разом з точки зору європейського розуміння – класичного розуміння бізнесу і інвестицій – дуже складно. Ми хочемо, щоб в Україні бізнес з землею означав бізнес, а не те, що це зараз означає для українських латифундистів».

Також інтелектуальними партнерами проекту «Земельна відповідь» виступили – Український клуб аграрного бізнесу (УКАБ), платформа Easy business і Український інститут майбутнього, Ukrainian Food Valley.

 

 

Copyright 2017 © All Rights Reserved