Земля каже: виставку відкрито

Фоторепортаж з відкриття виставки «Земля як не / суб’єкт».

Ця виставка є частиною великого комунікативного проекту «Земельна відповідь», який складається з  трьох елементів: смарт-арт-медіа. Завдання всього проекту – розібратися в непростому «земельному питанні»: чи потрібен нам ринок землі, і якщо так – то на яких умовах його відкривати? Земельне питання – надскладне. Щоб відповісти на нього, потрібно розбиратися в агробізнесі, економіці, екології, політиці, психології, трендах, технологіях і ще взяти на себе величезну відповідальність. Таких компетенцій і права немає в жодної людини, будь вона хоч президентом. Тому ми і маємо НЕ-прийняття-ніякого-рішення щодо ринку землі протягом 15 років.

Навіщо в проекті сучасне мистецтво? Готуючись до старту і впродовж всього проекту ми були присутні на кількох круглих столах і панельних дискусіях, читали галузеві і суспільно-політичні ЗМІ і бачили, як виглядає «діалог» щодо земельного питання – майже завжди одні й ті ж особи озвучують одні й ті ж меседжі, страхи і проблеми. Рідко говорять про конфлікт інтересів. У більшості випадків сторони вважають за краще уникати прямого конфлікту, перетворюючи діалог у монолог. І це триває 15 років. Ми зрозуміли, що аби вийти з «дня бабака», потрібно ввести в дискурс голос того, хто досі мовчав – землі. І художники стали нашими «медіумами», «пророками» та незалежними учасниками – це звична для художників роль. Концепція виставки «проросла» у відповідь на ідею кліматолога і філософа Тараса Бебешка, який вважає, що в майбутньому природа стане суб’єктом економічних і соціальних відносин.

Тут багато чого є таким, що – «вперше». Напевно, вперше до вирішення «гарячого» економічного і політичного питання долучаються художники – НЕ фоном, а висловлюванням. Вперше хтось «не з політики» сперечається з популістами за право озвучувати «голос-тих-хто-мовчить». Вперше частиною виставки є реп, і земля говорить  актуальною часові мовою. Вперше змішуються контексти. Вперше голосують комахи, а людям дається відчути, як це – коли суб’єктом є не ти…

Паралельно завершується «смарт»-частина проекту – Форсайт. 29 вересня ми презентуємо його результати: сценарії розвитку українського агросектору в залежності від рішень щодо ринку землі та дизайну причин, що визначають майбутнє. Сценарії майбутнього долають страхи краще за вмовляння.

Медіа – найбільш незалежна частина проекту. Якщо вміст проекту комунікується через медіа за їх власною ініціативою, значить є контакт, і тема жива. І ми бачимо відгук медіа, їх інтерес до теми і до проекту.

Проект зібрав різних за віком, географією і мистецькою стратегією  художників, тож кожен з них, після заглиблення у тему, обрав проблематику, адекватну власній художній практиці.

У проекті взяли участь: Єгор Анцигін, Тереза та Михайло Барабаш, Віра Ганжа, Ксенія Гнилицька, Артем Волокітін та Тетяна Маліновська, Микита та Єгор Зігура, Костянтин Зоркін, Анна Кахіані, Алевтина Кахідзе, Богдан Андрійцев, Сергій Якунін, Артем Лоїк.

Кураторська практика та мистецтвознавча експертиза у проекті представлена Ксенією Малих, Ольгою Балашовою.

Арт-менеджер проекту – Юлія Гнат.

Проект відбувся завдяки фундаторам – компаніям, що зацікавлені у розвитку агросектору України. Це інжинірингова компанія Interprojekt GMBH, IT-рішення Forland, юридична компанія LCF, Компанія Ефективні інвестиції, постачальник сонячних енергорішень «Атмосфера», Рейдовий термінал Конкорд та Baker Tilly Ukraine

Copyright 2017 © All Rights Reserved